Nuo šiol namų energija atkeliauja iš vienų rankų

Nuo spalio 1 dienos Jūsų patogumui namų energija atkeliauja iš vienų rankų – „Lietuvos energijos tiekimo”. Už gamtines dujas ir elektros energiją nuo šiol galite atsiskaityti savo pamėgtose atsiskaitymo vietose.

Apie sujungimą

Valstybės kapitalo energetikos įmonių grupė „Lietuvos energija“, grynindama veiklas ir siekdama sukurti stiprią ir tvarią komercinę organizaciją, nuo spalio 1 dienos elektros energijos tiekimo gyventojams veiklą atskyrė nuo jos valdomo „Energijos skirstymo operatoriaus“ (ESO) ir perdavė kitai grupės įmonei – gamtines dujas gyventojams ir verslui tiekusiai bendrovei „Lietuvos dujų tiekimas“ (LDT). Pastaroji po spalio 1 dienos, sujungus gamtinių dujų ir elektros energijos tiekimo veiklas, tapo UAB „Lietuvos energijos tiekimu”.

Didžiausią šio pokyčio naudą pajus tie klientai, kurie iki spalio 1 dienos elektrą pirko iš ESO, o dujas – iš LDT. Įvykus šiam pokyčiui visais su elektros ar dujų tiekimu susijusiais klausimais jiems reikia bendrauti tik su viena įmone, todėl jiems energijos įsigijimas tapo paprastesnis ir patogesnis, o atsiskaityti už energiją jie gali pamėgtose atsiskaitymo vietose.

Atsakymai į Jums rūpimus klausimus

Ar keisis atsiskaitymo tvarka? Ką turėsiu daryti kitaip nei iki šiol?

Didžiausią pokyčio naudą pajus tie klientai, kurie šiuo metu perka elektrą iš ESO, o dujas – iš LDT. Įvykus šiam pokyčiui visais su elektros ar dujų tiekimu susijusiais klausimais jiems reikia bendrauti tik su viena įmone, todėl jiems energijos įsigijimas tapo paprastesnis ir patogesnis, o atsiskaityti už energiją jie gali pamėgtose atsiskaitymo vietose.

Ar ESO ir toliau tiek elektros energiją gyventojams?

Po 2018 metų spalio 1 dienos ESO nebevykdo elektros energijos tiekimo gyventojams veiklos, todėl energijos tiekimo paslaugą galima gauti tik iš tokią veiklą vykdančios tiekimo įmonės „Lietuvos energijos tiekimo“.

ESO ir toliau vykdo energijos skirstymo operatoriaus veiklą – rūpinasi elektros tinklais ir dujų vamzdynais, šalina gedimus, yra atsakingas už skaitiklius ir infrastruktūros plėtrą.

Kas nuo spalio 1 šalins gedimus, įves gamtines dujas ar elektros energiją?

ESO toliau vykdo pagrindinę savo veiklą – skirsto elektrą ir dujas bei prižiūri skirstomuosius tinklus, rūpinasi naujų vartotojų prijungimu ir tinklų gedimų šalinimu, vykdo garantinio tiekimo veiklą.

Ar man atsiųsite naują sutartį?

Sutarčių persirašyti nereikės, galioja senos sutartys. Apie bet kokius pokyčius klientai informuojami asmeniškai.

Ar bus bendra mokėjimo knygelė už dujas ir elektrą?

Galioja visos Jūsų iki šiol turėtos knygelės. Jei knygelė baigėsi, primename, kad atsiskaitant už elektrą ir (ar) dujas, popierinė knygelė nereikalinga.

Įmokų surinkimo vietose pakanka pateikti aštuonženklį kliento kodą ir rodmenis IKI. Jums bus paskaičiuota tiksli mokėtina suma, o kvite pateikti visi aktualūs duomenys: suma, taikomas tarifas bei apmokėti rodmenys.

Už paslaugas galite atsiskaityti ir neišeidami iš namų Jums patogiu metu: savitarnos svetainėje www.manogile.lt, užsisakę e. sąskaitos paslaugą ar kitose elektroninėse sistemose.

Kas turėjo įtakos UAB „Lietuvos energijos tiekimas” atsiradimui?

Šis veiklų išgryninimas yra vykdomas siekiant atskirti skirstomųjų tinklų operatoriui nebūdingą visuomeninio elektros energijos tiekimo veiklą. Taip pat šiais veiksmais nuosekliai įgyvendinamos Europos Sąjungos III energetikos paketo nuostatos.

Prielaidas veiklų atskyrimui sudarantys teisinio reguliavimo pokyčiai buvo patvirtinti 2018 m. birželio 30 d. Seimui pritarus Energetikos ministerijos parengtam Elektros energetikos įstatymo pakeitimui.

Kodėl tiek dujų, tiek elektros tiekimo veiklos sutelkiamos vienoje įmonėje?

Konsoliduojant tiekimo veiklą, suvienijant turimą klientų aptarnavimo patirtį ir gebėjimą vykdyti reguliuojamą veiklą, bus gaunama sinergija, kuri leis taupyti kaštus, efektyviai veikti, siūlyti naujas paslaugas vartotojams.

Šiuo veiksmu taip pat siekiama išgryninti energijos skirstymo infrastruktūros operatoriaus veiklą: atskirti skirstymo ir tiekimo veiklas, sąnaudas bei atsakomybes.

Jei neradote atsakymo į Jums rūpimus klausimus, Jums maloniai pagelbės mūsų konsultantai klientų aptarnavimo centruose „Mano gilė”, taip pat paskambinę dujų ir elektros vartotojų aptarnavimo telefonu 1802 arba +370 611 21802 galėsite sužinoti aktualią informaciją apie dujų ir elektros kainas bei atsiskaitymo būdus, mokėjimų likučius ir pan.

 

Skambučiai apmokestinami pagal Jūsų ryšio operatoriaus taikomą tarifą. Skambučiai ilguoju numeriu kaina – tokia, kaip skambinant į „Telia“ tinklą.