D.U.K.

Elektra namams

Tarifai

Kur galiu pasitikrinti, koks tarifo planas tinkamiausias?

Greičiausiai ir patogiausiai pasitikrinti Jums palankiausią tarifo planą galite prisijungę prie savo paskyros savitarnos svetainėje www.manogile.lt. Čia pat planą galėsite ir pasikeisti: prisijunkite prie savitarnos, deklaravimo ir mokėjimo lange šalia elektros energijos sutarties spauskite skiltį  „Sutarties nustatymai“, tuomet „Keisti tarifo planą“ ir užpildykite specialią formą.

Palankiausią planą pasitikrinti galite ir pasinaudoję Palankiausio tarifo skaičiuokle.

 

Kur/kaip galiu pasikeisti tarifo planą?

Greičiausiai ir patogiausiai tarifo planą pasikeisite prisijungę prie savo paskyros savitarnos svetainėje www.manogile.lt: deklaravimo ir mokėjimo lange šalia elektros energijos sutarties spauskite skiltį  „Sutarties nustatymai“, tuomet „Keisti tarifo planą“ ir užpildykite specialią formą.

Pasikeisti planą galite ir atvykę į artimiausią klientų aptarnavimo skyrių „Gilė“.

Turiu vienos laiko zonos tarifo planą, skaičiuoklė rekomenduoja rinktis dviejų laiko zonų planą. Ar galiu jį rinktis, nors šiuo metu mano elektros skaitiklis rodo tik vieną laiko zoną?

Keičiant tarifo planą iš vienos laiko zonos į dviejų laiko zonų, reikalingas elektros skaitiklio keitimas ar perparametravimas.

Pildydami plano keitimo prašymą savitarnos svetainėje www.manogile.lt arba klientų aptarnavimo skyriuje „Gilė“, kartu pateiksite užklausą ir skaitiklio keitimui (perparametravimui). Tiek savitarnoje, tiek klientų aptarnavimo skyriuje Jums patikslins, ką rinktis - keitimą ar perparametravimą.

Skaitiklį Jums pakeisime (perparametruosime) per 5 -10 darbo dienų. Esant dideliam klientų srautui, terminas gali kiek ilgėti.

 

Kada ir kokį tarifo planą rinktis?

Klientams, suvartojantiems bent 30 proc. ar daugiau elektros energijos nakties metu ir savaitgaliais, rekomenduojama rinktis dviejų laiko zonų tarifus „Standartinis“, „Namai“ ar „Namai plius“.

Klientams, kurie yra pasirinkę vienos laiko zonos tarifą ir per mėnesį ketina suvartoti daugiau kaip 195 kWh, rekomenduojama rinktis tarifo planą „Namai“, o per mėnesį vartojantiems daugiau kaip 600 kWh – tarifo planą „Namai plius“.

Klientams, kurie pasirinkę dviejų zonų tarifą ir per mėnesį ketina suvartoti daugiau kaip 210 kWh, rekomenduojama rinktis tarifo planą „Namai“, o daugiau kaip 670 kWh per mėnesį vartojantiems – tarifo planą „Namai plius“.

Ar norint pasikeisti tarifo planą man ši paslauga kainuos? Jei bus reikalinga keisti skaitiklį, kiek šis darbas kainuos?

Tarifo plano keitimo paslauga yra nemokama. Jei bus reikalinga, pakeisime (perparametruosime) elektros skaitiklį taip pat nemokamai, išskyrus jei rinksitės tarifo planą „Išmanusis“. Šiam planui yra taikomi išmaniojo skaitiklio montavimo mokesčiai. Daugiau informacijos čia.

.

Pasikeičiau savo planą, noriu pažiūrėti gal ir giminaičiui reikia pakeisti planą, kaip tai padaryti?

Pasitikrinti suvartojimo istoriją bei pasikeisti planą gali tik sutarties savininkas. Rekomenduokite ir, jei reikia, pagelbėkite giminaičiui prisijungti prie savitarnos svetainės, pasiskaičiuoti suvartojamos elektros energijos kiekį ir pasikeisti planą.

 

 

Kada įsigalioja ir kiek galioja naujai pasirinktas tarifo planas?

Naujas tarifo planas įsigalios nuo kito mėnesio 1 dienos, o keičiant (perparametruojant) elektros skaitiklį – nuo šių darbų atlikimo dienos.

Tarifo planą keisti galima po 12 mėnesių po keitimo arba kai Klientas tarifą ir (ar) tarifo planą pageidauja pakeisti per 2 mėnesius po jam taikomo tarifo plano kainų pakeitimo.

Kodėl tik kartą per 12 mėnesių galiu keisti tarifo planą? Kas tai reglamentuoja?

Tarifo planą keisti galima po 12 mėnesių arba kai klientas tarifą ir (ar) tarifo planą pageidauja pakeisti per 2 mėnesius po jam taikomo tarifo plano kainų pakeitimo.

Keitimo dažnumo reglamentavimą užtikrina Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2018-11-30 d. nutarimu Nr. O3E-418 paskelbta „UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ visuomeninių elektros energijos kainų ir jų taikymo tvarka“.

Kodėl siūlote planus su mėnesiniu (abonentiniu) mokesčiu?

Daug elektros energijos suvartojantys klientai pasirinkę planus su mėnesiniu mokesčiu gali sutaupyti daugiausiai.

Kiekvienas klientas sprendimus dėl plano pasirinkimo priima laisva valia ir savarankiškai.

Sutartys

Kaip sudaryti sutartį?

Jei norite sudaryti sutartį su „Lietuvos energijos tiekimu“, pirmiausia pateikite prašymą. Atkreipiame dėmesį, kad jei nesate nekilnojamo turto savininkas, Jums reikės notaro patvirtino įgaliojimo atstovauti, o jei nekilnojamas turtas turi bendrasavininkų – reikalingas ir bendrasavininkų sutikimas (laisva forma).

Tai galite padaryti šiais būdais:

Sutartį paruošime  per 3 darbo dienas ir pateiksime ją savitarnos svetainėje, skiltyje „Sutartys ir objektai“. Prisijungimo duomenis gausite el. paštu, kurį nurodysite sutartyje.

Sudarant sutartį Jums reikės pateikti šiuos dokumentus:

  • Rodmenų suderinimo aktą (jei nesutinkate mokėti nuo paskutinių apmokėtų rodmenų pagal „Lietuvos energijos tiekimo“ turimus duomenis);
    Rodmenų suderinimo aktas.
  • Įgaliojimą (jei sutartis pasirašyta ne jūsų vardu);
  • Nuomos sutartį (jei nesate patalpų savininkas).

Atsiskaitymas

Atsiskaitymas grynaisiais

Nuo šiol atsiskaityti už dujas ir elektrą grynaisiais pinigais dar paprasčiau! Visose įmokų surinkimo vietose Jums pakaks pateikti:

  • Kliento kodą (8 skaitmenys). Kliento kodą rasite sutartyje, paskutinio apmokėjimo kvite. Pasitikslinti galite prisijungę prie savitarnos svetainės www.manogile.lt arba klientų aptarnavimo telefonu 1802*;
  • Skaitiklio rodmenį IKI.
  • Pateikus šiuos duomenis, bus apskaičiuota mokėtina suma. Į ją bus įskaičiuota ir skola, permoka, jeigu jos bus, taip pat mėnesio mokestis. Visą su mokėjimu susijusią aktualią informaciją matysite išduotame kvite. Išduotas įmokos priėmimo kvitas yra Jūsų mokėjimą patvirtinantis dokumentas.

*1802 – apmokestinamas pagal ryšio operatorių taikomą tarifą.
8 611 21802 – minutės kaina yra tokia pati, kaip skambinant į Telia tinklą.

Aktualias kainas ir mėnesio mokestį galite pasitikrinti  savitarnos svetainėje www.manogile.lt  arba paskambinę telefonu 1802.

Atsiskaityti grynaisiais ar banko kortelėmis galite daugiau nei 900 vietų visoje Lietuvos teritorijoje:


Elektroninė sąskaita

E. sąskaita – tai elektroninis mokėjimo pranešimas, kuris yra siunčiamas paslaugų gavėjui (mokėtojui) vietoj popierinės PVM sąskaitos faktūros.

Jei iki 2018 metų spalio 1 dienos buvote užsisakę e. sąskaitos paslaugą iš ESO, ji bus perkelta UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ - Jums nieko daryti nereikia. Atsisakyti jos galite bet kuriuo metu savo interneto banke arba paskambinę telefono numeriu 1802.

E. sąskaitą užsisakyti galite:

  1. Savo banko klientų aptarnavimo padalinyje arba interneto banke;
  2. Klientų aptarnavimo centruose „Gilė“.

Su e. sąskaitų užsakymo ir pateikimo sąlygomis galite susipažinti ČIA

Nuo 2016 m. sausio 1 d. Lietuvai prisijungus prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės (SEPA), iki šios datos Lietuvoje siūlyta tiesioginio debeto paslauga neatitinka SEPA reikalavimų, todėl nuo 2016 m. šalyje ji neteikiama. Ši paslauga pakeista į e. sąskaitos paslaugą.

Atkreipiame dėmesį, kad užsakius e. sąskaitų pateikimą iki einamojo mėnesio 2 kalendorinės dienos, e. sąskaita už praėjusį mėnesį suvartotą elektros energiją interneto banke bus pateikta jau einamąjį mėnesį.

Sąskaitų apmokėjimas

Elektroninė sąskaita yra nuo 2016 m. pradėtas taikyti atsiskaitymo būdas, kuris pakeitė anksčiau naudotą tiesioginio debeto paslaugą.

Sąskaitos yra siunčiamos ir matomos elektroninės bankininkystės sistemoje. Gautas e.sąskaitas galite pavesti bankui apmokėti automatiškai, nurašant lėšas nuo jūsų banko sąskaitos, todėl galėsite būti tikri, kad mokėjimas mus pasieks laiku.

Norint naudotis šiuo atsiskaitymo būdu, savo elektroninės bankininkystės sistemoje reikia pateikti prašymą gauti e.sąskaitas bei sutikimą automatiniam lėšų nurašymui.

Atsiskaitymas internetu

Jei norite sutaupyti laiko ir pinigų, rekomenduojame atsiskaityti naudojantis savitarnos svetaine www.manogile.lt. Čia galėsite patogiai deklaruoti rodmenis bei sutaupyti, vienu mokėjimu atsiskaitydami ne tik už dujas, bet ir elektrą.

Manogile.lt taip pat matysite anksčiau deklaruotus rodmenis, mokėjimų istoriją. Be to, niekada nesuklysite įvesdami dujų ir elektros kainas – besikeičiant jos savitarnos svetainėje atnaujinamos automatiškai.

Deklaravę rodmenis, www.manogile.lt svetainėje patys pasirinksite priimtiniausią mokėjimo būdą – elektroninę bankininkystę arba mokėjimą pavedimu.

Norite dar patogiau? Atsisiųskite išmaniąją programėlę ir naudokitės www.manogile.lt savitarnos paslaugomis savo telefone.

Manogile.lt programėlė Google PlayManogile.lt programėlė iTunes

Savitarnos svetainėje galite pasirinkti už ką tiksliai norite mokėti – elektrą, dujas ar abi paslaugas vienu metu.

Atsiskaityti internetu galite ir naudodamiesi visų šalies bankų –  SEB, „Swedbank“, „Luminor“ (sujungtų bankų DNB ir „Nordea“ klientams), Šiaulių banko ir Medicinos banko, Paysera taip pat Lietuvos kredito unijų sistemos – e. bankininkystės paslaugomis. Prisijungę prie savo e. bankininkystės paskyros, mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ įmokas.

Prisijungę prie savo e. bankininkystės paskyros (ar savo interneto banko) mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite įmokų ir mokesčių formą nurodydami lėšų gavėją - UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ arba įvesdami įmokos kodą – 103500.

Atsiskaityti internetu taip pat galite naudodamiesi e. sistema www.vienasaskaita.lt.

Atsiskaityti savitarnos svetainėje gali visi klientai: ir mokantys pagal gautas PVM sąskaitas faktūras, ir mokantys pagal tą mėnesį suvartotą elektros energiją, dujas. Jums visuomet bus taikomos tikslios elektros energijos ir dujų kainos – svetainėje informacija nuolatos atnaujinama. Kaip galite atsiskaityti www.manogile.lt daugiau informacijos galite rasti čia.

Interneto banke ir kitose elektroninėse sistemose galite atsiskaityti naudodami atsiskaitymo knygelės elektroninį atitikmenį.

Atsiskaitant interneto banko formoje „Įmokos ir mokesčiai“ lėšų gavėją nurodykite UAB „Lietuvos energijos tiekimas“. Sistemose rasite formų pavadinimus UŽ ELEKTRĄ UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ arba UŽ DUJAS UAB „Lietuvos energijos tiekimas“, atitinkamai už kokią paslaugą mokate. „Mokėtojo kodas“ yra UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ Jums suteiktas 8 skaitmenų kodas, kur pirmas skaitmuo yra Jūsų regiono numeris, o likę 7 skaitmenys – Jūsų atsiskaitymo knygelės numeris. Savo regiono numerį rasite čia. Sąskaitą už elektrą el. banke galite apmokėti įrašydami galutinę mokėtiną sumą (pastovi dedamoji + už suvartotą elektrą) eilutėje „Elektra“ (vienkain., dienin.).

Jeigu atsiskaitote deklaruodami rodmenis, pastovios dedamosios ir / arba elektros bendrosioms reikmėms sumą įrašykite eilutėje „Elektra bendrosioms namo reikmėms”.

Atsiskaitymas pagal vidurkį
Atsiskaitymas, mokant visuomeninės elektros energijos kainomis

Savitarnos svetainėje

Prisijunkite prie savitarnos svetainės www.manogile.lt:

  • Pasirinkite Elektra > Deklaravimas ir vartojimas > Rodmenų deklaravimas
  • Pasirinkite objektą, kuriam norite deklaruoti duomenis (jeigu sutartyje turite kelis objektus, galėsite deklaruoti rodmenis kiekvienam objektui atskirai).
  • Įveskite faktinį apskaitos prietaiso rodmenį kWh kiekvienai skalei, tada spauskite Tęsti
  • Tarpiniame lange patikrinkite įvestus rodmenis ir patvirtinkite, kad duomenys yra teisingi:
  • Jei patvirtinę rodmenis pamatysite sėkmės pranešimą „Jūsų deklaruoti rodmenys sėkmingai perduoti „Lietuvos energijos tiekimui“, rodmenų registracija pavyko.

Jūsų savitarnos sistemoje įvesti rodmenys toliau yra registruojami ir tikrinami LET apskaitos sistemoje.
Rodmenų galutinio patvirtinimo faktą (kai rodmenys bus patvirtinti ESO apskaitos sistemos) rasite savitarnos skiltyje „Įvykių istorija”. Taip pat šioje skiltyje rasite ir kitų įvykių Jūsų objektuose istoriją (skaitiklių patikrinimų, pakeitimų faktus, patikrinimų metu nurašytus rodmenis ir kita).

Mokėjimo pavedimu

Atsiskaitydami už paslaugas mokėjimo pavedimu, nurodykite „Lietuvos energijos tiekimo“ atsiskaitomąją sąskaitą:

  • LT29 7300 0100 0243 7047, „Swedbank”, AB
  • LT39 7044 0600 0824 4008, AB SEB BANKAS
  • LT04 4010 0510 0433 9522, Luminor | DNB

Mokėjimo nurodymo skyrelyje „Mokėtojo kodas gavėjo IS“ būtina nurodyti pirkėjo kodą. Skyrelyje „Mokėjimo paskirtis“ būtina nurodyti PVM sąskaitos faktūros seriją ir numerį.

Įmokų surinkimo vietose

Atsiskaityti grynaisiais ar banko kortelėmis galite:

 

Mokestis už bendrąsias reikmes. Kaip ir kada jį mokėti?

Nuo šiol mokestis už bendrąsias reikmes bus automatiškai įtraukiamas į mokėtiną sumą, kurią sužinosite įmokos priėmimo vietoje. Mokestis už sausio mėnesio bendrąsias reikmes bus įtrauktas į  kovo mėnesio mokėtiną sumą, už vasarį – į balandžio ir taip toliau.

Nesutampa rodmuo? Jūs žinote vieną, o įmokų surinkėjas sako kitą?

Rodmuo NUO gali nesutapti, jei anksčiau mokėjote netiksliai – pavyzdžiui, pakitus kainoms pritaikėte ne tą elektros kainą. Tikslų apmokėtą rodmenį rasite paskutiniame iš įmokų surinkėjo gautame kvite.

„Jums mokėti nereikia“. Kodėl taip sako įmokų surinkėjas?

Jei įmokų surinkėjas sako, kad Jums mokėti nereikia, vadinasi, turite permoką. Patikrinkite paskutiniame įmokos priėmimo kvite esantį apmokėtą rodmenį. Jei rodmuo yra didesnis, nei rodo Jūsų skaitiklis, šiuo metu Jums nieko daryti nereikia. Mokėjimus tęskite, kai Jūsų skaitiklis viršys kvite esantį rodmenį.

Permokėjau už elektros energiją, kaip galiu susigrąžinti permoką?

Permokėtą sumą galime užskaityti ateities elektros energijos suvartojimui padengti arba grąžinti į Jūsų banko sąskaitą.

Jei norite susigrąžinti permokėtą/klaidingai sumokėtą sumą, tai galite padaryti pateikdami pasirašytą prašymą ir mokėjimą patvirtinanti dokumentą, šiais būdais:

  • Savitarnos svetainėje www.manogile.lt, skiltyje „Elektra“-> „Pranešimai“ -> „Rašyti pranešimą“
  • Kontaktų skiltyje „Susisiekite internetu
  • Siųsdami prašymą el. paštu info@letiekimas.lt

Prašymas dėl įmokų perkėlimo / grąžinimo

Gavus pagrįstą prašymą įmoka į Jūsų nurodytą banko sąskaitą grąžinama per 5 darbo dienas.

Kaip sumokėti skolas

Kaip pranešti apie apmokėtą skolą?

Jeigu dėl įsiskolinimo gavote įspėjimą dėl galimo elektros energijos nutraukimo, apmokėję įsiskolinimą, savitarnos svetainės skiltyje Įsiskolinimai praneškite apie skolos apmokėjimą.

1. Prisijunkite prie savitarnos svetainės www.manogile.lt.
2. Skiltyje Elektra → Įsiskolinimai pasirinkite rubriką Pranešti apie apmokėtą skolą
3. Spauskite mygtuką Naujas pranešimas.
4. Atsidariusioje formoje užpildykite nurodytus laukus: įveskite mokėjimo datą, sumą, komentarą (nebūtinas).
5. Spauskite mygtuką Pranešti.

„Lietuvos energijos tiekimas” gaus ir peržiūrės Jūsų pranešimą apie įsiskolinimo apmokėjimą, o Jums nebus taikomos sankcijos, numatytos įsiskolinimo atveju.

 

Mano įmonė įsiskolino, kaip grąžinti skolą?
  1. Prisijunkite prie savitarnos svetainės manogile.lt.
  2. Pasirinkite skiltį Įsiskolinimai.
  3. Pasirinkite norimą Vekseliai. Čia galite peržiūrėti jūsų pasirašytų vekselių istoriją, jų mokėjimo grafikus. Iš vekselių sąrašo apsirinkite norimą peržiūrėti vekselį.
  4. Atsidariusiame lange matysite vekselio mokėjimo grafiką – kurį mėnesį kokia vekselio dalis turi būti grąžinta.
  5. Skilties Įsiskolinimai rubrikoje Skolos grąžinimo / taikos sutartys peržiūrėkite jums priklausančių skolos grąžinimo sutarčių sąrašą. Norėdami tai padaryti, spauskite ant pasirinktos skolos grąžinimo sutarties.
  6. Atsidariusiame lange matysite grafiką, kurį mėnesį kokią skolos dalį turite grąžinti.
  7. Kaip įmanoma greičiau perverskite reikiamą sumą į „Lietuvos energijos tiekimo” banko sąskaitas:
    - AB Swedbank, LT297300010002437047
    - AB SEB Bankas, LT447044060007993076
  8. Praneškite, kad apmokėjote skolą.
Ar už susidariusią skolą skaičiuojate delspinigius?

Jei įsiskolinama ir skola nesumokama laiku, skolos administravimas perduodamas skolų išieškojimo įmonėms, kurios taiko papildomus skolų administravimo mokesčius.Delspinigiai skaičiuojami tik tuo atveju, kai „Lietuvos energijos tiekimas“ kreipiasi į teismą su ieškiniu dėl skolos išieškojimo. Tokiu atveju už kiekvieną praleistą dieną skolininkas turi mokėti 0,02 proc. dydžio delspinigius nuo laiku nesumokėtos sumos.

 

Kokiu būdu išieškote skolą už sunaudotą elektros energiją?

Nesumokėjus skolos, elektros energijos tiekimas nutraukiamas apie tai įspėjus klientą prieš 15 kalendorinių dienų. Apmokėjus visą skolą (įskaitant ir delspinigius, administravimo išlaidas, išjungimo, įjungimo išlaidas), elektros tiekimas yra atstatomas per 5 darbo dienas.

Jei dėl už negrąžintą skolą atjungto elektros tiekimo atstatymo nesikreipiama daugiau kaip 6 mėnesius, UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ turi teisę nutraukti elektros energijos pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutartį, o skirstomųjų tinklų operatorius ESO turi teisę išmontuoti elektros apskaitos prietaisus ir kitus įrenginius (atvadus, linijas ir pan.).

Ar galiu atidėti susidariusios skolos mokėjimą arbą skolą grąžinti dalimis?

Atsižvelgiant į įvairias aplinkybes, skolos apmokėjimas gali būti atidėtas, pvz., įvertinus finansinius sunkumus, tai, kiek kartų per pastaruosius 12 mėn. skola buvo atidėta (galima atidėti iki dviejų kartų per 1 metus) ir pan. Susitarimas atidėti skolos mokėjimą fiksuojamas pasirašant vekselį arba vekselį ir skolos grąžinimo sutartį. Prieš pasirašant vekselį, turi būti sumokama 30 proc. skolos.

Jei reikia pasitarti dėl skolos atidėjimo, kviečiame prašome kreiptis numeriais 1802* arba 8 611 21802**.

*1802 – apmokestinamas pagal ryšio operatorių taikomą tarifą ir jų papildomą mokestį.
**8 611 21802 – minutės kaina yra pagal Jūsų ryšio tiekėjo tarifą, papildomai neapmokestinama.

Kompensacija už elektrą

Ar taikomos nuolaidos Ignalinos AE regiono gyventojams?

Ignalinos r., Zarasų r. ir Visagino savivaldybės gyventojams 2019 m. taikoma 10 proc. nuolaida elektros energijos kainoms.

Tarifų planai ir kainos Ignalinos r., Zarasų r., Visagino sav. gyventojams nuo 2019 m. sausio 1 d. ČIA.

 

Papildomai pateikiame Europos Komisijos parengtą bendrąjį energijos vartotojams skirtą klausimų atsakymų sąrašą.