D.U.K.

Namams

Atsiskaitymo už dujas pokyčiai

Gavau sąskaitą už gamtines dujas. Kodėl?

Nuo 2018 m. vasario 1 d. pasikeitė mokėjimo procesas. Nesumokėjus visos sumos už suvartotas gamtines dujas, Jums pateikiama patikslinanti sąskaita.

Priežastys, kodėl susidarė sąskaitos suma, gali būti įvairios:

  • mokėdami interneto banke, įvedėte netikslią dujų kainą arba skaitiklio rodmenį;
  • susikaupė mokėtina suma už mėnesio mokestį (pastoviąją kainos dalį);
  • www.manogile.lt ar įmokų surinkimo vietoje sumokėjote tik dalį įmokos (mažesnę sumą, nei nurodė įmokos priėmėjas);
  • inspektorius nurašė didesnius Jūsų skaitiklio rodmenis, nei deklaravote paskutinio mokėjimo metu.

Jeigu esate registruotas www.manogile.lt vartotojas, sąskaitą rasite savitarnos svetainėje: Dujos -> Atsiskaitymai ir informacija -> Mokėjimų istorija -> Sąskaitos.

Sąskaitą apmokėti galite Jums įprastu būdu: www.manogile.lt, kitose elektroninėse sistemose ar įmokų grynaisiais surinkimo vietose.

Iki kada bus galima apmokėti gautą sąskaitą?

Gautą sąskaitą reikės apmokėti ne vėliau kaip per kitą mėnesį. Pavyzdžiui, jei sąskaitą gausite vasario 5 d., apmokėti ją galėsite iki kovo 31 d.

Kaip atsiskaityti už dujas gavus sąskaitą?

Sąskaitas galima bus apmokėti visose įprastose klientui įmokų priėmimo vietose. Jei norite sumokėti ne tik praėjusio mėnesio sąskaitą, bet atsiskaityti ir už einamąjį mėnesį – praneškite, kiek rodo Jūsų skaitiklis. Mokėjimui reikalingus duomenis klientas gali tiesiog pasakyti žodžiu ar, jei reikia, užsirašyti telefone ar paprastame popieriaus lape.

Ar bus išduodamas mokėjimą patvirtinantis dokumentas?

Taip. Įmokos priėmimo vietoje, kaip ir dabar, gausite įmokos priėmimą patvirtinantį dokumentą – mokėjimo kvitą. Jame bus nurodyta sumokėta suma, deklaruotas skaitiklio rodmuo, kitos mokėtinos sumos, jei jos yra.

Kas keičiasi, jeigu už dujas moku kitose nei išvardintos, mokėjimo vietose?

Jeigu mokate už dujas kitais būdais – bankuose ar bankų internetinėse sistemose, kredito unijose, kitose mokėjimo platformose, savitarnos svetainėje www.manogile.lt – niekas nesikeičia.

Ar visose įmokų priėmimo vietose bus galima sumokėti tik dalį sumos?

Dalį sumos galėsite sumokėti platų tinklą įmokos priėmimo vietų turinčių partnerių klientų aptarnavimo vietose - „Lietuvos pašto“ skyriuose, „Maxima“ kasose. Taip pat dalines įmokas priims ir šie butų ūkiai: AB Panevėžio butų ūkis, UAB Utenos butų ūkis, UAB Jonavos paslaugos, UAB Mažeikių butų ūkis, UAB „Tavo pastogė”.

Ką daryti, jei su savimi neturiu pasiėmęs paskaičiuotos pinigų sumos? Ar bus priimama mažesnė įmoka?

Jei neturėsite pasiėmęs pakankamai pinigų, daugelyje įmokų grynaisiais priėmimo vietų galėsite sumokėti tik dalį sumos, o likusią dalį sumos bus galima sumokėti iki kito mėnesio pabaigos. Jums apie tai priminsime ir išsiųsdami sąskaitą.

Kokiose atsiskaitymo grynaisiais vietose veiks šis naujas, patogesnis būdas?

Įmokų grynaisiais priėmimo vietose – „Lietuvos pašto“ skyriuose, „Maxima“ kasose, „Perlo“ terminaluose, „Lietuvos spaudos“ ir „Kauno spaudos“ kioskuose, „Narvesen“, „Express Market“ parduotuvėse, butų ūkių (AB Panevėžio butų ūkis, UAB Utenos butų ūkis, UAB Jonavos paslaugos, UAB Mažeikių butų ūkis, UAB „Tavo pastogė“) aptarnavimo vietose.

Kaip bus suskaičiuojama mokėtina suma?

Individualiai pagal Jūsų kliento grupę taikoma kubinio metro kaina bus dauginama iš suvartoto dujų kiekio. Taip pat į mokėtiną sumą bus įtraukta ne tik suma už suvartotas dujas, bet ir pastovusis mėnesio mokestis, priklausantis nuo Jums taikomos klientų grupės.

Kokius duomenis turiu žinoti, norėdamas atsiskaityti už dujas?

Nuo vasario 1 d. atsiskaitant grynaisiais pinigais už dujas pinigų priėmimo vietose Jums tereikės žinoti dujų skaitiklio rodmenį ir savo kliento kodą. Įmokos priėmimo vietoje sistema automatiškai suskaičiuos mokėtiną sumą.

Kaip sudaryti dujų tiekimo sutartį

Noriu naudoti gamtines dujas. Kur turėčiau kreiptis dėl sutarties sudarymo?

Jeigu jau esate prisijungę prie dujų tinklo, tiekimo sutartį su „Lietuvos energijos tiekimu“ galite sudaryti bet kuriame paslaugų centre „Gilė“. Šiuose klientų aptarnavimo centruose išspręsite visus su elektra ir dujomis susijusius klausimus.

Jums bus aktualūs šie dokumentai:

Prašymas sudaryti sutartį

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais bendrosios sąlygos

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais specialiosios sąlygos

Kokius dokumentus turėčiau pateikti sudarydamas sutartį dėl dujų tiekimo?

Norėdami sudaryti gamtinių dujų pirkimo–pardavimo sutartį, turėsite pateikti šiuos dokumentus:

  1. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Jei sutartį pasirašysite ne Jūs, o įgaliotas asmuo, jis turi pateikti notaro patvirtintą įgaliojimą;
  2. Buto ar namo nuosavybę patvirtinantį dokumentą;
  3. Raštišką būsto savininko sutikimą sudaryti sutartį;
  4. Jei dujas ketinate naudoti kelių bendraturčių valdomame objekte – raštišką bendraturčių tarpusavio susitarimą dėl sutarties sudarymo;
  5. Jei Jūsų būstas ar kitas objektas bus pirmą kartą prijungiamas prie dujų skirstymo sistemos – pažymą apie sistemos parengimą sujungimui;
  6. Jei keičiate dujų tiekimo įmonę – pranešimą apie įmonės pakeitimą.

Jei Jums suteiktas socialinis būstas, kuriame norėsite naudoti dujas, taip pat turėsite pateikti:

  1. Vietoj buto ar namo nuosavybę patvirtinančio dokumento – socialinio būsto nuomos sutartį;
  2. Savivaldybės sprendimą dėl socialinio būsto skyrimo;
  3. Buto priėmimo–perdavimo aktą arba kitą nuomotojo ir nuomininko pasirašytą dokumentą, kuriame nurodyti dujų skaitliuko rodmenys, nuo kurių pradedamas dujų tiekimas.

Jums bus aktualūs šie dokumentai:

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais bendrosios sąlygos

Gamtinių dujų pirkimo-pardavimo ir paslaugų teikimo sutarties su gyventojais specialiosios sąlygos

Kaip atsiskaityti už dujas

Permokėjau už gamtines dujas. Kaip galiu susigrąžinti permoką?

Permokėtą sumą galime užskaityti ateities gamtinių dujų suvartojimui padengti arba grąžinti į Jūsų banko sąskaitą. Jei norite susigrąžinti permokėtą/klaidingai sumokėtą sumą, tai galite padaryti pateikdami pasirašytą prašymą (atsisiųskite formą) ir mokėjimą patvirtinantį dokumentą šiais būdais:

  • siųsdami prašymą el. paštu info@letiekimas.lt
  • siųsdami prašymą paprastu paštu į artimiausią Klientų aptarnavimo centrą

Gavus pagrįstą prašymą, įmoka į Jūsų nurodytą banko sąskaitą bus grąžinama per 10 darbo dienų.

Kokiu būdu paprasčiausia atsiskaityti už sunaudotas dujas?

Už gamtines dujas galite atsiskaityti Jums priimtiniausiu būdu – internetu, elektronine sąskaita, pavedimu, grynaisiais. Jei norite sutaupyti laiko ir pinigų, rekomenduojame naudotis savitarnos svetaine www.manogile.lt. Čia galėsite greitai deklaruoti rodmenis bei sutaupyti, vienu mokėjimu atsiskaitydami ne tik už dujas, bet ir elektrą. Savitarnos svetainėje patys pasirinksite priimtiniausią mokėjimo būdą – elektroninę bankininkystę, e. sąskaitą arba mokėjimą pavedimu.

Kaip galėčiau atsiskaityti už suvartotas dujas internetu?

Norėdami atsiskaityti internetu, sudarykite e. bankininkystės sutartį su pasirinktu banku. Atsiskaityti internetu galite naudodamiesi visų šalies bankų – SEB, „Swedbank“, „Luminor“ (sujungtų bankų DNB ir „Nordea“ klientams), Šiaulių banko ir Medicinos banko, taip pat Lietuvos kredito unijų sistemos – e. bankininkystės paslaugomis. Prisijungę prie savo e. bankininkystės paskyros, mokėjimų ar operacijų skiltyje pasirinkite UAB „Lietuvos energijos tiekimas“ įmokas. Atsiskaityti internetu taip pat galite naudodamiesi informacinio verslo paslaugų įmonės sistema ELAS arba e. sistema www.vienasaskaita.lt.

 

Norėčiau gauti sąskaitą-faktūrą už suvartotas ir apmokėtas gamtines dujas. Kur turėčiau kreiptis?

Galite kreiptis į artimiausią „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą arba pateikti prašymą internetu. Prašyme nurodykite dujų pristatymo vietos adresą, mokėtojo kodą ir adresą, kuriuo norite gauti sąskaitą-faktūrą.

Šį mėnesį dujų nevartojau. Ar turėčiau mokėti mėnesinį mokestį – t.y. pastoviąją dujų kainos dalį? Jei taip, kodėl?

Pastoviąją dujų kainos dalį – mėnesinį mokestį – turite mokėti kiekvieną mėnesį, nepriklausomai nuo tą mėnesį suvartoto dujų kiekio. Šis mokestis taikomas, nes dujų infrastruktūros operatoriai privalo prižiūrėti dujų tinklus, palaikyti pastovų slėgį vamzdynuose, atlikti įrenginių techninę priežiūrą, užtikrindami, kad dujos saugiai pasiektų jūsų namus kaskart, kai jums jų prireikia.

Noriu gauti naują atsiskaitymo knygelę. Kur turėčiau kreiptis?

Popierinė atsiskaitymo knygelė nėra būtina, ji nėra mokėjimą patvirtinantis dokumentas. Tai tik duomenų kaupimo forma. Vietoj jos, galite laisvai pasižymėti atsiskaitymui reikiamus duomenis ir juos paprastai pateikti atsiskaitant internetu arba įmokų surinkimo vietose.

Mokėjimui atlikti reikalingi šie duomenys:

  • Kliento kodas – 8 skaitmenys. Kliento kodą rasite sutartyje, paskutinio mokėjimo kvite. Jį galite sužinoti paskambinę klientų aptarnavimo telefonu 1802.
  • Skaitiklio rodmenį IKI.

Pateikus šiuos duomenis, bus apskaičiuota mokėtina suma. Į ją bus įskaičiuota ir skola, permoka, jeigu jos bus, taip pat mėnesio mokestis. Visą su mokėjimu susijusią aktualią informaciją matysite išduotame kvite.

Išduotas įmokos priėmimo kvitas yra Jūsų mokėjimą patvirtinantis dokumentas.

Daugiau apie mūsų siūlomus atsiskaitymo būdus skaitykite čia.

Už skolą buvo atjungtos dujos. Skolą sumokėjau. Kur turėčiau kreiptis dėl dujų tiekimo atnaujinimo?

Šiuo klausimu prašome kreiptis į artimiausią „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą. Dujų tiekimą atnaujinsime atsiskaičius už suvartotą dujų kiekį, taip pat sumokėjus mokestį už dujų tiekimo nutraukimo bei atnaujinimo paslaugą. Daugiau informacijos galite sužinoti susisiekę telefonu 1802 arba internetu.

Sunaudojau didesnį (mažesnį) dujų kiekį nei buvau numatęs metų pradžioje. Kaip toliau turėčiau atsiskaityti už sunaudojamas dujas?

Jeigu dėl sunaudoto didesnio ar mažesnio nei planuota dujų kiekio turite būti priskirtas kitai klientų grupei, Jums nieko nereikia daryti. Metų eigoje arba pasibaigus kalendoriniams metams kiekvieno kliento grupė yra tikslinama, o mokėjimai perskaičiuojami pagal kalendoriniais metais faktiškai suvartotą dujų kiekį.

Atsiskaitymas pagal vidurkį

Kaip sumokėti skolas

Ar galiu atidėti susidariusios skolos mokėjimą arba skolą grąžinti dalimis?

Skolos mokėjimo terminą galite pratęsti. Jei sumokėjote ne mažiau nei pusę skolos sumos, galite sudaryti tolesnę likusios skolos mokėjimo sutartį. Šį klausimą išspręsite artimiausiame „Gilės“ klientų aptarnavimo centre, pateikdami asmens dokumentą bei apmokėtos skolos banko išrašo kopiją. Taip pat galite kreiptis el. paštu info@letiekimas.lt.

Jei sumokėjote mažiau nei pusę skolos sumos, galite pasirašyti terminuotą neprotestuotiną vekselį ir sudaryti skolos mokėjimo sutartį. Dėl šių dokumentų sudarymo kreipkitės į artimiausią „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą, pateikdami asmens dokumentą.

Kokiu būdu išieškote skolą už sunaudotas dujas?

Dėl susidariusios skolos už dujas gyventojus informuojame laiškais, SMS žinutėmis, elektroniniu paštu. Tais atvejais, kai nepavyksta susitarti dėl skolos sumokėjimo, kreipiamės į skolų išieškojimo bendrovę arba teismą.

Ar už susidariusią skolą skaičiuojate delspinigius?

Delspinigiai skaičiuojami tik tuo atveju, kai „Lietuvos dujų tiekimas“ kreipiasi į teismą su ieškiniu dėl skolos išieškojimo. Tokiu atveju už kiekvieną praleistą dieną skolininkas turi mokėti 0,02 proc. dydžio delspinigius nuo laiku nesumokėtos sumos.

Kiti klausimai

Parduodu butą. Kur turėčiau kreiptis dėl pažymos apie atsiskaitymą už gamtines dujas?

Tokia pažymą galite gauti „Gilės“ klientų aptarnavimo centre arba užpildę užklausos formą. Norėdami gauti pažymą, nepamirškite šių dokumentų:

  1. Atsiskaitymo knygelės;
  2. Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento;
  3. Dujų skaitiklio rodmens fotografijos;
  4. Jei esate savininko įgaliotas asmuo – notaro patvirtinto įgaliojimo.
Namuose nuolat jaučiu dujų kvapą. Kur kreiptis?

Jei nuolat užuodžiate dujų kvapą, nedelsdami praneškite bendrovės „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) avarinei tarnybai telefonu 1804.

Noriu atsisakyti gamtinių dujų tiekimo. Kur kreiptis?

Iš pradžių Jums reikėtų nutraukti sutartį su tiekimo įmone „Lietuvos energijos tiekimas“. Vėliau turėsite kreiptis į bendrovę „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kuri atjungs Jūsų būstą nuo tiekimo sistemos. Norėdami nutraukti sutartį su „Lietuvos dujų tiekimu“, atvykite į „Gilės“ klientų aptarnavimo centrą ir pateikite šiuos dokumentus:

  1. Asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (jei esate kliento įgaliotas asmuo – ir notaro patvirtintą įgaliojimą);
  2. Jei būsto savininkas kitas asmuo – savininko sutikimą;
  3. Jei būstą valdo keli asmenys – raštišką bendraturčių tarpusavio susitarimą dėl sutarties nutraukimo;
  4. Apskaitos prietaisų rodmenų suderinimo aktą;
  5. Būsto priėmimo–perdavimo aktą (jei reikia).
Nepavyksta iš užsienio prisiskambinti trumpuoju klientų aptarnavimo telefono numeriu 1802. Kur kreiptis?

Būdami užsienyje, taip pat ir iš Lietuvos, į klientų aptarnavimo centrą galite skambinti ilguoju numeriu +370 611 21802 (skambučio kaina - kaip skambinant į „Telia“ (buv. „Omnitel“) tinklą) arba galite atsiųsti žinutę, susisiekti naudodami šią anketą.

Papildomai pateikiame Europos Komisijos parengtą bendrąjį energijos vartotojams skirtą klausimų atsakymų sąrašą.